Ohjeita Loiston Mobiilin käyttöön sekä mahdollisia ladattavia päivitystiedostoja.
> Päivitys Loisto Mobiilin Android versiolle.
Loisto Mobiili Android-versio
Loisto Mobiili iPad ja iPhone -versio (Apple iOS)
Ohjevideot
Loisto Mobiilin karttahakemiston voi vaihtaa muistikortille laitteissa, joissa on uudempi kuin Android 4.4.x -järjestelmä. Vanhemmissa Android versioissa vaihtoa ei voi tehdä.
Huom! Ohjelman ja karttojen lataus kannattaa tehdä nopealla lähiverkko eli Wifi-yhteydellä koska mobiilidataa käytettäessä latausaika on hyvin pitkä ja epävakaa.
Tarkasta, että käytät laitettasi varmasti samalla Google-tilillä, jolla Loisto Mobiili on laitteeseen hankittu, avaa esim. Play-kauppa ja napauta kaupan ruudulla vasemman yläkulman valikkopainiketta, jolloin näet aktiivisen tilin (tilin sähköpostiosoitteen).
Lisenssikyselyn saattaisi aiheuttaa myös jokin asennusvaiheessa tapahtunut häiriö tai vioittuneet sovellustiedostot.
Samoin jokin Google-tiliin liittyvä ongelma saattaisi aiheuttaa kyselyn, jolloin Google Play -kaupan välimuistin tyhjentäminen asetuksista saattaa auttaa (ei siis tietojen poistaminen, vaan välimuistin tyhjennys).
Jos em. ei ratkaise ongelmaa, niin asenna Loisto Mobiili uudelleen. Poista Loisto Mobiili ensin tabletin Asetukset > Sovellukset valikon kautta. Paina ensin ”Pakota lopetus”, sitten ”Tyhjennä välimuisti” ja ”Tyhjennä tiedot”. Sen jälkeen ”Poista asennus”. Sammuta tabletti ja käynnistä uudelleen ja lataa Loisto Mobiili Play-kaupasta.
Ohjelman lataus kannattaa tehdä nopealla Wifi-yhteydellä koska mobiilidataa käytettäessä latausaika on hyvin pitkä ja epävakaa.
Loisto-ohjelmien hankintaan, asentamiseen ja käyttöön liityviä kysymyksiä voi lähettää sähköpostitse:
loisto@karttakeskus.fiPyrimme vastaamaan kysymyksiin pikaisesti ja yleensä viimeistään viiden arkipäivän sisällä.
Vastaamista nopeuttaa, jos kerrot heti asiaan vaikuttavat seikat mahdollisimman selkeästi (esim. tiedon onko kyse Loisto Windows PC, Loisto Mariner vai Iso Loisto -tuotteesta, ohjelman version ja lisenssikoodin sekä tietokoneen tai mobiililaitteen mallin ja käyttöjärjestelmäversion).
HUOM! Emme valitettavasti voi opastaa tietokoneiden, mobiililaitteiden (tabletit, puhelimet) tai latauskauppojen (Google Play, Apple App Store) normaaliin käyttöön liittyvissä asioissa.